7 Tips Terbukti Berkesan Menjaga Wajah Dan Kecantikan Kulit Untuk Wanita

kecantikan kulit

kecantikan kulit harus dijaga kerana ia adalah anugerah dari Allah * Floral beauty
by thedaydreaminggirl

Islam sangat menitikberatkan tentang kebersihan dan kekemasan diri .

Ia merangkumi kecantikan diri dan penampilan kita sebagai umat Islam.

Sudah menjadi fitrah manusia, kebanyakan wanita sangat  mementingkan kecantikan, dan kalau boleh sehingga usia walau sudah mencecah 40 tahun ke atas, wajah masih mahu nampak muda dan bertenaga.

Tambahan pula sebagai seorang isteri, wanita di dianjurkan agar berhias di depan suaminya.

Innallah jamil, wa yuhibbu jamal: Allah itu cantik dan sukakan kecantikan. 

Baca artikel ini selengkapnya…

Jika Perpisahan Membuatkan Kita Hilang Arah, Jadi Apa Tandanya Allah sayangkan kita?

Allah sayangkan kita

Allah sayangkan kita, sentiasa.. * still .by TicK46

Sedarkah anda perpisahan itu adalah tanda Allah sayangkan kita?

Mungkin ada diluar sana sedang  hiba menahan sedih di dada.. mengapa?

Si dia pergi meninggalkanmu? Kerana apa? Bagaimana? Siapa?

Wah..persoalan yang sedikit annoying..

Jari ini tergerak menulis entry kali ini mengenai cinta.

Entry ini khas untuk sesiapa yang sedang berduka kerana terluka bila cinta didusta. Hati gelisah(macam lirik lagu pula kan..) yang ingin mencari kekuatan..

Dan mungkin Allah yang mengerakkan hati ini untuk menaip artikel ini.

Insya-Allah sama2 kita perbaiki balik, merawat balik or operate balik hati kita yang sedang tenggelam dengan air mata perpisahan.

Baca artikel ini selengkapnya…

Kehilangan ini mengajarkan kita erti seorang hamba dan kekuatan.

kehilangan ini menguatkan

kehilangan ini bukanlah melemahkan, malah menguatkan. * the difference between happiness and sadness. by awfultosee

Tahun yang penuh dengan kehilangan.

Tahun ini merupakan tahun yang banyak kehilangan berlaku bukan pada saya tapi pada teman-teman rapat saya.

Bermula dengan kematian seorang pelajar di universiti saya kemudian kematian tunang kepada junior yang rapat dengan saya.

Tak sampai 2 bulan ayah kepada roommate saya pula meninggal dunia dan kemudiannya ibu kepada rakan sekuliah saya dan paling terbaru adalah kematian junior kelab saya.

 

Kehilangan ini meninggalkan kesan mendalam dihati

Semua kehilangan ini sangat memberi kesan kepada diri diri saya.

Semua kehilangan ini seakan memberi peringatan yang mungkin selepas ini adalah giliran saya.

Semua kehilangan ini memberi satu hakikat hanya Dia yang tidak mati dan tidak pernah akan meninggalkan kita bahkan kita lah yang selalu meninggalkan Dia.

Dan semua kehilangan ini memberi tahu hikmah kehilangan orang yang tersayang adalah supaya kita belajar untuk meletakkan kebergantungan hanya pada Allah.

Baca artikel ini selengkapnya…

Mengapa Kongkong & Membiar Diri Dikongkong Oleh Orang Yang Tiada Ikatan Sah Dengan Kita?

kongkong

Kenapa kita terlalu mudah menjual hak kita untuk dikongkong? * Super Meow dominates the city. by Alessia-Izzo

” Jangan kongkong selagi tiada ikatan. Biar lah dia nak berkawan dengan berapa ramai perempuan/ lelaki sekalipun. Biar lah dia nak mengaku single dengan perempuan/ lelaki tu sekalipun. Kita boleh cemburu tapi jangan tunjuk. Jangan memberontak dan pendam lah semua rasa tu. Maknanya hati dia bukan la 100% untuk kita. Sebab tu lah dia cari yang lain. Simpan perempuan/ lelaki lain. Doa jelah. Bila jodoh kita dengan dia, insyaAllah dia berubah tinggalkan semua tu. Time tu, nak kongkong, kongkong lah. Sebab dah sah dia milik kita.”

Mesti ramai yang pernah baca ayat ni kan?

Ehhh kenapa tak boleh kongkong?

“You’re mine and only mine. All right reserved.

I’m selfish. I don’t share. What’s mine is mine!”

Setiap yang bercinta mesti akan rasa macam ni kan? Kita sayang dia. Dia sayang kita jadi dia hak kekal kita selamanya.

Noktah. Tak mungkin berkongsi dengan orang lain.

Tapi.

Kita terlupa. Apa hak kita?

Siapa kita pada dia? Suami? Isteri?

Baca artikel ini selengkapnya…