Benarkah Kasih Sayang Yang Kuat dan kukuh Mampu Membuat Seseorang Akan Berubah Selepas Berkahwin?

akan berubah kerana cinta
Sejauh manakah anda yajin dia akan berubah selepas berkahwin? Sila fikir sekali lagi..

Before you say yes, get him angry.

See him scared. See him wanting, see him sick. Stress change a person. Discover his addictions. See if he puts you in front of them.

You can’t change people, baby girl.

If the are made one way, it doesn’t just wear off. If you hate how he acts when he’s out of it now, you’re going to hate it much worse eight years down the road.

You might love him to bits but it doesn’t change that some people just don’t fit.”

 

Cinta, kasih sayang yang kuat dan kukuh mampu mengubah si dia untuk jadi seseorang yang lebih baik.

Sejauh mana kebenarannya?

Aku sayangkan dia. Aku cintakan dia. Dah lama kami bersama. Aku kena bersabar dengan semua sikap dia. Satu hari nanti mungkin dia akan berubah.

 

Mungkin?

Baca artikel ini selengkapnya…

Allah Lebih Tahu Apa Yang Terbaik. Bertenang, Teruskan Berdoa Dan Tunggu Kebahagiaan Itu Datang

Allah tahu apa yang terbaik
Sentiasa melangkah ke hadapan dalam hidup kita. Kerana setiap apa yang terjadi dalam kehidupan kita itu, Allah telah merancang apa yang terbaik buat kita..

 Jika akhirnya kamu tidak bersama dengan orang yang sering kau sebut dalam doamu, mungkin kamu akan dibersamakan dengan orang yang diam-diam mendoakanmu. “

Di setiap pengakhiran solat, tidak pernah sekalipun kita terlupa untuk mendoakan kebahagiaan antara  kita dan dia.

Tanpa henti meminta semoga Allah mengekalkan hubungan yang dibina atas dasar cinta.

Kita yakin dia yang terbaik.

Yakin dia jodoh yang memang Allah tetapkan untuk dijadikan peneman untuk setiap langkah menghadapi hari-hari yang mendatang.

Kita mahukan segala impian dan harapan jadi kenyataan. Jadi realiti.

Tapi..

…tanpa diduga segalanya hanya sementara.

Semua kegembiraan dan kebahagiaan itu akhirnya terhenti di pertengahan jalan. Segalanya musnah. Hancur berkecai.

Baca artikel ini selengkapnya…

Promosi Pakej Percutian Ke Korea dan Vietnam Termurah Dan Terhebat Hujung Tahun 2015!

pakej percutian ke korea dan vietnam terhebat
Gambar bersama ketika di kaki Mt. Soerak

Kadang-kadang, dalam hidup ini kita terpaksa memilih satu daripada dua pilihan.

Begitu juga dengan tempat percutian idaman kita.

Tak semua orang mampu pergi ke semua tempat percutian idaman hati dalam satu perjalanan, atau pun pergi ke kedua-dua tempat tersebut dalam tahun yang sama.

Kita perlu memilih salah satu.. Contohnya seperti melancong ke Korea dulu atau ke Vietnam dulu?

Pastinya membuat pertimbangan ini sangat memeningkan kepala.

Kerana setelah pilihan dibuat, belum pasti lagi kita berpeluang untuk menjejaki kembali tempat idaman yang kita ditangguhkan itu.

Segala perkara perlu dipertimbangkan seperti masa, tenaga dan wang.

Pada masa yang akan datang itu, belum pasti lagi semua perkara ini akan mengizinkan kita untuk melancong.

Jadi apa pilihan terbaik yang anda boleh lakukan?

Baca artikel ini selengkapnya…

Bagaimana Kita Dapat Berjimat Ketika Membeli-belah Menggunakan Mykad? [Sponsored Post]

berjimat dengan bijakPeningkatan kos sara hidup membuatkan  ramai yang berkira untuk berbelanja.

Setiap sen dikeluarkan pastinya akan membuatkan kita berfikir berkali-kali agar ia setjmpal dengan nilai yang dibeli. Desakan ini membuatkan ramai pengguna yang mencari jalan untuk berjimat sebanyak mungkin.

Tapi… Ramai yang tak sedar MyKad atau Kad Pengenalan  mampu membantu  rakyat Malaysia berjimat.

Eh, betul ke ni?

Baca artikel ini selengkapnya…

Apa yang sama antara kau dan hujan? Memberi berjuta cerita dan harapan kepada Tuhan.

hujan dalam hati
Siapa yang mampu melihat hujan dalam hati kita? Sometimes, life breaks us all but in the end we’re stronger in the broken places.

Aneh…

…taip kali nama kau hadir, tiap kali itu juga air mata akan mengalir.

Kau seperti hujan,

Datang tiba-tiba lalu pergi meninggalkan seribu cerita.

….

Hujan.

Teragak-agak dia nak melangkah.

“Haih. Aku tak suka hujan. Redah je lah! 1 2 3!”

Dia pelik. Aik. Kenapa tak basah?

Baca artikel ini selengkapnya…